MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Magic Of The Dance ("Волшебство танца") - это шоу в самом лучшем смысле этого слова. И вполне возможно, что люди, видевшие его однажды, непременно захотят посетить его еще раз (я бы и сам посетил, будь у меня возможность). Прежде всего, впечатляет высокое мастерство танцоров и та зажигательность, с которой исполняются все танцы. И ко всему еще невероятный темп, в котором происходит "весь этот степ". У людей, смотревших это шоу только на видео, сразу возникает ощущение, что это какой-то видеотрюк. Трудно поверить, что возможно совершать движения ногами с такой дьявольской скоростью, как это делает Майкл Доннеллан (Michael Donnellan) и его партнерша Орла Гриффин (Orla Griffin).
The Show (2002г.)
Продолжительность: 115мин В ролях Breandan de Gallai, Joanne Doyle. Jean Butler, Colin Dunne, Katie McMahon, Morgan Crowley, Режиссер John McColgan.
Точного описания происхождения этого шоу нет, поскольку оно ставилось не один раз, в различных странах и фигурировало также под названием Riverdance Journey (в 1995г.) Увы, мне неизвестно кем была осуществлена первичная постановка.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.