Фильм Педро Альмодовара "Поговори с ней" - история об одиночестве и долгом выздоровлении от ран, нанесенных страстью. Это фильм об отсутствии взаимопонимания между супружескими парами и об искусстве общения. О том, как монолог может стать одной из форм диалога.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Операторы: Владимир Кузаков, Виктор Браздников, Александр Васильев
В ролях: Диана Вишнева, Ислом Баймуратов, Михаил Лобухин, Александр Сергеев, Яна Селина, Екатерина Иванникова, Дезмонд Ричардсон, Ирина Голуб
Описание:
Программа представляет одну из самых ярких танцовщиц отечественного и мирового балета - приму Мариинского театра Диану Вишневу.
"Лунный Пьеро"
Постановка Алексея Ратманского.
Автор рискнул "отанцевать" вокальный цикл Шёнберга "Лунный Пьеро". В этой постановке ярко проявляется не только виртуозная техника Вишневой, но и её драматическое мастерство.
"Из любви к женщине"
Постановка Мозеса Пендлтона.
В хореографический цикл вошли три мини-балета: "Лебединые сны", "Зеркальное пробуждение" и "Водный цветок" на композиции современных вокальных групп и этномузыку. В музыкально-пластическом образе задействованы цвет, свет, движение и удивительная, исполненная тайны харизма балерины.
"Повороты любви"
Постановка Дуайта Родена.
Этот балет хореограф задумал специально для Дианы Вишневой. Пронизанный духом современного танца, дерзкий и страстный спектакль, где великолепная прима Маринки демонстрирует все свои художественные и технические возможности.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.