Балет, созданный французским балетмейстером Роланом Пети в 1949 году. Партия Кармен стала визитной карточкой его музы и спутницы жизни - Зизи Жанмер. В данной версии, записанной в 1980 году, партию Хосе исполняет Михаил Барышников.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Фанни Брайс была уникальной женщиной. В истории американской эстрады не было другой звезды мюзиклов, которая могла бы сравниться с ней голосом, чувством юмора и насыщенностью жизни событиями и приключениями. В этом фильме Вы увидите Фанни на пике карьеры — но не в самый лучший миг личной жизни. Она расстается с мужем Ником Арнштейном, который не смог примирить свою любовь к супруге со страстью к азартным играм. Но неисправимая оптимистка Фанни не умела долго горевать, на ее горизонте появляется обаятельный и талантливый импресарио Билли Роуз, и вот уже Смешная леди, отбросив депрессию, снова погружается в водоворот жизни, где ее ждут новые песни, новые шоу, новые забавные приключения, и, конечно, новая любовь!…
Выпущено: Columbia Pictures Corporation Язык: Русский профессиональный перевод Примечания: Релиз содержит также оригинальную звуковую дорожку
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.