День у мистера Доннели как-то не задался. В больнице сообщили, что утром умерла любимая жена, сосед в поезде оказался наглым малолетним матершинником, в вагоне-ресторане нахамили. Ну как тут не потерять веру в Бога?
Фильм состоит из 5 фрагментов репетиций разных номеров и хореографических проектов, где сама Анна Тареза де Кеерсмаекер рассказывает о создании и воплощении в жизнь своих постаовок на сцене разных театров и выстуление артисов чередуется с их репетициями и закулисной жизнью. Фильм идет без пере...
Фильм состоит из двух частей. Первая - воспоминания участников создания балета, свидетелей первой, парижской постановки и создателей предлагаемой версии (язык английский). Вторая - собственно балет.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Страна: Великобритания / Ирландия, Fantastic Films Ltd.
Жанр: драма, короткометражка
Продолжительность: 00:27:04
Перевод: Профессиональный (одноголосый закадровый)
Cубтитры: нет
Режиссер: Мартин МакДонах / Martin McDonagh
В ролях:
Брендан Глисон, Руайдри Конрой, Дэвид Уилмот, Эшлинг О’Салливан, Гари Лайдон, Домналл Глисон, Дэвид Мюррэй, Дэвид Пирс, Энн МакФарлэйн
Описание:
День у мистера Доннели как-то не задался. В больнице сообщили, что утром умерла любимая жена, сосед в поезде оказался наглым малолетним матершинником, в вагоне-ресторане нахамили. Ну как тут не потерять веру в Бога?
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.