Продолжительность: 14 минут Актеры:LIZ COZ, ROSARIO BINGOLEA, GIPSY HERNANDEZ, MARICARMEN
SILVA, VICTOR CARNESOLTAS, ROBERTO MURIAS, JULIO MONTANO, DANIEL
MELGAREJO
Театр танца Бориса Эйфмана Музыку Людвига Минкуса Борис Эйфман перекроил на свой лад. Действие балета происходит в сумасшедшем доме: один из пациентов, начитавшись романа Сервантеса, вообразил себя Дон Кихотом.
Майо относит себя к последователям постклассического искусства. Редчайший образчик хореографического искусства, балет, ставший сенсацией. По версии Майо два любовника-тинэйджера обречены не потому, что их семьи враждуют, а потому, что их ослепляющая любовь приводит к самоуничтожению. Данная интерпр...
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Актеры:LIZ COZ, ROSARIO BINGOLEA, GIPSY HERNANDEZ, MARICARMEN SILVA, VICTOR CARNESOLTAS, ROBERTO MURIAS, JULIO MONTANO, DANIEL MELGAREJO. GALA EN HOMENAJE AL 50 ANIVERSARIO DEL DEBUT DE ALICIA ALONSO EN EL BALLET GISELLE AUDITORIO MUSEO DE LA NACIÓN - LIMA PERÚ
Описание:
Яркий пример хореографии в стиле кубинских народных танцев стилизованных под классику и с ее элементами. Но как бы то ни было Народный танец идет от души. Великолепное исполнение артистов Национального балета Кубы заставляет сопереживать их эмоциям, а их поверьте мне не мало!
Что касается название, то оно образовано от слова Majo (Хорошо выглядящий), но только в превосходной степени. Точного перевода не нашел, но думаю и так понятно.
Так же файл не содержит какой то дополнительной технической информации, поэтому деталей выложить не могу. Скажу одно качество хорошее и не размазанное.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.