Поскольку Филлис Гутелиус работала с Хосе Лимоном, Джеромом Робинсоном, Мартой Грэм, Мерсом Кэннингемом, Энтони Тюдором и Дорис Хэмфри, её класс содержит в себе техники этих хореографов.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Актеры: Александра Куликова, Марина Игнатова, Андрей Толубеев, Михаил Морозов
По одноимённой драме в стихах Михаила Юрьевича Лермонтова. Каждый режиссер, обращающийся к «Маскараду», ищет для себя ответ на главный вопрос: каков жанр этого произведения? Что это — психологическая драма или философская трагедия? Думается, вряд ли Лермонтов стремился показать лишь картину жестокого злодейства, не оправданного ничем, кроме ошибки. Творчество поэта дает все основания взглянуть на «Маскарад» с иной позиции. Герои Лермонтова — «дети рока», им «места в мире нет». Над ними тяготеет власть судьбы. Но им чужда идея смирения. Сильные, волевые, вольнолюбивые, они до конца верны своей «мятежной мечте». Бросая вызов судьбе, они, по словам В.Г.Белинского, «скорее готовы разрушить себя и весь мир, нежели подделываться под то, что отвергает их гордая и свободная мысль. Люди судьбы, они борются с нею или гордо падают под ее ударами». Арбенин — ярчайший образец этих героев Лермонтова. В спектакле звучит произведение Михаила Ивановича Глинки «Вальс-фантазия»
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.