MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Год выпуска: 2005 Жанр: Драма Продолжительность: 2:43:50
Автор:Сергей Остроумов Постановка: Геннадий Шапошников Сценография: заслуженный художник РФ Виктор Герасименко Художник по свету: Сергей Скорнецкий Музыкальное оформление:Сергей Платонов Помощник режиссера:Юлия Гришина
В ролях: Адмирал – нар. арт. РФ Георгий Тараторкин Она – арт. Виктория Инадворская Тимирев - засл. арт. РФ Владимир Орехов Анна – арт. Евгения Гайдукова Софья - арт. Марина Елина Проводник - арт. Анатолий Гаранин Пепеляев - засл. арт. РФ Александр Булдаков Барон Толль – засл. арт. РФ Игорь Чирва Чекист - Степан Догадин Журналист - засл. арт. РФ Николай Константинов Офицер – арт. Андрей Винокуров Смирнов – засл. арт. РФ Игорь Чирва Удинцов - арт. Алексей Лобанов Игнатьев - арт. Артем Довгополый Жанен - арт. Степан Догадин Керенский - засл. арт. РФ Александр Булдаков Боцман – арт. Евгений Солонинкин Пассажиры
эшелона (дамы, офицеры, матросы, «красные», «белые») - арт. Надежда
Анганзорова, арт. Ярослава Александрова, арт. Анастасия Шинкаренко,
арт. Александр Братенков, арт. Анатолий Чернов.
Описание: Премьера состоялась 4 ноября 2005 года в Иркутском академическом драматическом театре им. Н.П. Охлопкова. Пьеса в двух действиях
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.