Эмиле Ардолино ("Грязные танцы") снял эту замечательную музыкальную сказку-балет "Щелкунчик" по бессмертному шедевру Чайковского. Фильм будет особенно интересен и полезен для детей. В смысле привития любви к настоящему искусству.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Продолжительность : 159 минут Актеры: Пол Агнев, Марк Минковский, Мирей Делунш, Yann Беурон, Лорен Наури Формат: Классическая, цвет, DVD - Video, NTSC Язык: французский
Описание:
Комическая опера-балет сочетает в себе юмор, лирику, гротеск и
иронию.Действие начинается в театре. Когда открывается занавес, зритель
видит ряды кресел и маниакальную билетершу. Забавен хор квакающих
лягушек, в котором Клод Дебюсси услышал поэзию французской природы.
Дерзкая, вызывающая пародийность (на «высокую» страсть со стороны
уродливой нимфы Платеи к Юпитеру, комедийная стычка Платеи с Кифероном,
Платея на колеснице, которую везут лягушки, жаргонные словечки,
близость к водевильным напевам) в соединении с условностями «большой»
оперы (аллегорический пролог, участие Юпитера, Юноны, Меркурия,
чудесные полеты, явление богов на земле, традиционные речитативы и арии)
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.