Жанр: Балет Продолжительность: 01:24:31 Режиссер: А. Радунский В ролях: М. Плисецкая, В. Васильев, А. Щербинина, А. Радунский, А. Павлинов, И. Перегудов, А. Семачев и др.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Год выпуска:2002 Страна: Тайвань Жанр: современный балет Продолжительность: 01:42:12 Перевод: Не требуется
Режиссер: Lin Hwai-Min /Лин Хвай Mин/
В ролях: труппа театра "Юньмень"
Описание:
История Тайваня полна драматических событий: колонизаций, оккупаций,
революций, культурных и межэтнических противоречий. В 1997-ом году Линь
Хуай-минь решил посвятить один из спектаклей его замечательного театра
"Юньмэнь" темным страницам недавней тайваньской истории. Так возникли
"Семейные портреты", смесь современного и фольклорного танца,
пантомимы, пластического театра и документалистики.
СЕМЕЙНЫЕ ПОРТРЕТЫ:1. Танец льва2. Купание3. Невеста4. Женщина в белом5. Мытье волос6. Пеон7. Умывание (I)8. Молящаяся женшина9. Девушка с длинными волосами10. Плавание11. Чистка зубов12. Женщина в черном13. Священная повозка14. Танец-транс15. Сожжение жертвенной лодки16. Засада17. Умывание (II)18. Плывущие фонарики в память усопших
Доп. информация: Звуковое оформление спектакля состоит в основном из звучащих за сценой интевью с обычными людьми, пережившими тягости тайваньской истории.Субтитры с китайского на русский были переведены .
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.