Сильви Гиллем, которая оставила Парижскую Национальную Оперу, что бы стать стать ведущей солисткой Королевского балета в 1989 году, дав ей свободу гастролировать с другими балетными компаниями.
Ее уход обсуждался даже в Национальном Собрании Парижа. Подробнее
Насчет произношения имени. В фильме все участники называют ее "Сильви Гийем", если не ошибаюсь. Даже британские критики. Хотя она сама говоря о себе от третьего лица назвала себя однажды "Гиллем"
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
1.81 ГБ DVD Video, VHSRip, Смотрели: 54516, Скачали: 402
Год: 1993
Жанр: Документальный фильм-балет
Продолжительность: 00:51:40
Режиссер: Найджел Уайтис (Nigel Wattis)
Пианист на репетициях: Энтони Твайнер
Производство: LWT\RM Arts
Описание:
Profile of Sylvie Guillem who left the Paris Opera ballet company to become Principal Guest Artist with the Royal Ballet in 1989 because it gave her the freedom to perform with other companies. Her loss to France was debated in the National Assembly. Despite her star status, she shuns publicity and has hardly ever allowed her work to be filmed. She performs...
Биография Сильви Гиллем, которая оставила Парижскую Национальную Оперу, что бы стать стать ведущей солисткой Королевского балета в 1989 году, дав ей свободу гастролировать с другими балетными компаниями.
Ее уход обсуждался даже в Национальном Собрании Парижа.
Несмотря на свой звездный статус, она избегает публичности, и практически никогда не позволяет что бы ее работы снимались. Поэтому данный фильм является эксклюзивом.
В фильме очень много репетиционных съемок. Мы видим естественность нашей героини и перевоплощение из обычной девушки в тот ии иной образ.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.