MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Закончила школу Парижской Оперы и вскоре была принята в труппу. Исполняла сольные партии в балетах П. Тэйлора, К. Карлсон, С. Лифаря, М. Бежара, Дж. Баланчина и многих других хореографов. В 1984 на Международном конкурсе в Париже разделила первое место с У. Ромоли.
Через четыре года она получила звание «балерины», а в 1990 — «звезды». В ее репертуаре классические балеты Х1Х века сочетались с современной классикой. Она работала с Дж. Ноймайером, У. Форсайтом, Х. Лимоном, Р. Пети, И. Килианом и др. В качестве приглашенной солистки выступала во многих труппах мира.
Пьетрагалла поставила ряд балетов на музыку Уго ЛеБарса и Петро Джелфуччи. В 1994 она была удостоена звания Кавалера Ордена Искусства и Литературы, а в 1997 — Офицера Национального Ордена «За заслуги».
В 1998 приняла руководство Национальным Балетом Марселя и Национальной Балетной Академии. И в том же году стала лауреатом «Бенуа де ла Данс».
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.