В списке исполнителей есть неточность, вызванная обратной транслитерацией: не Людмила Семчук, а Людмила Шемчук. Между прочим, она лауреат I премии конкурса им. П.И. Чайковского.
Вот подробный перечень создателей и исполнителей этого спектакля:
1989 21 (Premiere), 24, 27 & 30 Januar 1989 Staatsoper, Wien Mussorgsky Khovanshchina Auf der Grundlage der Ausgabe von Pavel Lamm mit der Orchestierung von Dimitri Schostakowitsch Schlußszene von Igor Stravinsky
Alfred Kirchner (Inszenierung) Erich Wonder (Bühnenbild und Kostüme) Bernd R. Bienert (Choreographie) Helmuth Froschauer, Karl Kamper (Choreinstudierung)
Nicolai Ghiaurov (Prince Ivan Khovansky) Vladimir Atlantov (Prince Andrei Khovansky) Juri Marusin (Prince Vasili Golitsyn) Anatolij Kotscherga (Shaklovity) Paata Burchuladze (Dosifei) Ludmila Schemtschuk (Marfa) Brigitte Poschner-Klebel (Susanna) Heinz Zednik (Scribe) Joanna Borowska (Emma) Wilfried Gahmlich (Kuzka) Peter Köves (Varsonofiev) Peter Köves (Strelitze I) Alfred Sramek (21 & 24 Januar) Goran Simic (27 & 30 Januar) (Strelitze II) Timothy Breese (Streshniev) Bojidar Nikolov (Gefolgsmann) Slowakischer Philharmonischer Chor Bratislava Wiener Sängerknaben Chor und Orchester der Wiener Staatsoper
Кто поёт второго стрельца, выяснить не удалось: в интернете, похоже, этой информации нет, а титры в конце записи у меня тоже отсутствуют, потому что последние 30 минут в рипе куда-то исезли. Трекерами же я в принципе не пользуюсь
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
В ролях: Николай Гяуров, Владимир Атлантов, Юрий Марусин, Анатолий Кочерга, Паата Бурчуладзе, Людмила Семчук
Описание: Запись спектакля в Венской опере. Русское исполнение с английскими титрами. Дирижер Claudio Abbado. The Viena state opera orchestra. The Viena state opera chorus. The Slovak philharmohic chorus from Bratislava. The Viena boys chorus
Качество: DVD5
Формат: DVD Video
Видео кодек: MPEG2
Аудио кодек: AC3
Видео: NTSC 4:3 (720x480) VBR
Аудио: English (Dolby AC3, 1 ch) 48000Hz 224kb/s tot? stereo (2/0)
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.