Найденная в Интернете видеоподборка музыкально-танцевальных номеров гениального постановщика - режиссёра Басби Беркли из его фильмов 30-х гг. прошлого века. Не устаю поражаться его фантазии, представляю, что бы он напридумывал в наши дни Жанр: музыкально-танцевальн...
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
Предлагаю вашему вниманию одну из первых работ Линь Хуай-миня, имеющую наиболее непосредственное отношение к пекинской опере...
"The Tale of the White Serpent" (1974) has now had over 400 performances and remains one of the company’s best-loved works in Taiwan. It is a tale of the love between human and spirit and of betrayal and regret. It retells an old Chinese story of a young man seduced by a white snake, accompanied by a green one, who take on a human form. When the truth about the snake and her intentions is revealed, the man is saved by a Buddhist monk. The work successfully brings together the Chinese story and Chinese and Graham dance technique. All too often such fusing results in an unsatisfactory outcome, but Lin manages to bring them together as one. Several times the green snake falls to the floor Graham-like, then repeatedly rolls in a circle in a movement common in Chinese theatre-dance. Both Chou Chang-ning (White snake) and Chiu I-wen (Green snake) excelled in their slipperiness.
Театр "Юньмэнь" выступит на Чеховском фестивале в Москве в июне этого года:
Тайваньскому театру танца 'Небесные врата' больше тридцати лет. 'Небесные врата' - название самого древнего ритуального китайского танца, которому уже пять тысячелетий. В 1973 году балетмейстер Лин Хвай-мин использовал этот классический термин для названия первой современной танцевальной труппы на 'китаеязычном' пространстве. Теперь коллектив знают во всем мире. Называют 'ведущим театром современного танца Азии'.
Основатель и арт-директор труппы Лин Хуай-мин - одновременно знаток и древнего искусства китайской оперы, и классического балета. Лин Хвай-Мин разносторонен как человек эпохи Возрождения. Этот тайваньский интеллигент руководит театром танца «Клауд Гейтс» (традиционно переводится как «Небесные врата», хотя на самом деле означает «Облачные врата»), пишет книги – последняя из них, «Цикада», стала всетайваньским бестселлером, руководит фестивалями и преподает танец. Критики сравнивают его с Уильямом Форсайтом, Пиной Бауш и другими мэтрами современного танца. Главное ноу-хау Лииа Хвай-Мина – он научился объединять в строгом и ладном хореографическом рисунке новейшие приемы танца модерн и движения, заимствованные из стиля «тайци-цюань», кунфу и пекинской оперы.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.