Театр танца Бориса Эйфмана Музыку Людвига Минкуса Борис Эйфман перекроил на свой лад. Действие балета происходит в сумасшедшем доме: один из пациентов, начитавшись романа Сервантеса, вообразил себя Дон Кихотом.
MUBI is ecstatic to take you on a surreal new adventure with indefatigable globetrotting auteur, Werner Herzog. Filmed guerrilla-style in Japan, Herzog’s unique dramatization of the real phenomenon of renting family members and social stand-ins explores the uncanny essence of human relationships.
«Бирмингемский королевский балет», «Лондон Фестивал балле», выросший из коллектива, основанного в 1949 бывшими дягилевскими танцовщиками Алисией Марковой и Антоном Долиным (1904–1983). Продолжает работать труппа «Балле Рамбер». В начале в ее репертуаре сохранялись подлинники классических балетов, а с 1966 приоритет отдан произведениям в стиле танца модерн. В 1987 руководителем труппы стал Ричард Олстон (р. 1948), развивавший идеи американского хореографа-модерниста Мерса Каннингема. В 1967 Р.Коэн, ученик М.Грэхем, создал «Лондонский театр современного танца», где осуществил постановки многих балетов Грэхем. Театр входит в «Лондонский центр по изучению танца модерн».
Richard Alston один из самых заметных фигур на британской сцене contemporary dance. Он был одним из первых студентов London School of Contemporary Dance, а затем руководил Rambert Dance Company. В 1994 он создал Richard Alston Dance Company, ставшую крупнейшей английской независимой компанией, которая работает в театре The Place. Richard Alston один из организаторов фестивалей resolution! и Aerowaves. И как бы заканчивая программу этих фестивалей на сцене Sadler's Wells Richard Alston 25-28 февраля показывает две премьеры.
Описание: На английском.
Igor Stravinsky’s Pulcinella, with Choreography by Richard Alston. Ballet with song in one act. The original version of PULCINELLA was choreographed by Massine with designs by Picasso in 1920. Like the original, Richard Alston's greatly-admired version of the complicated love-story has a Neapolitan setting and is based on traditional Commedia dell'Arte characters. "… costumes are simple and to the point…the set, designed here by Howard Hodgkin, creates a colourful backdrop, which enhances without complicating, and the dancers are suitably lithe and athletic" THE INDEPENDENT. Pulcinella: Christopher Carney, Pimpinella: Amanda Britton. Rambert Dance Company. Della Jones Soprano Julian Pike Tenor Martin Nelson Bass, with the BBC Symphony Orchestra, Conductor Brian Wright. SOLDAT, a Ballet in one act with choreography by Ashley Page. British choreographer Ashley Page, used the suite from Stravinsky's L'Histoire du Soldat for his ballet, SOLDAT - the traditional folk tale of the soldier and the devil in a battle of wits for the soldier's soul. "A fluent and theatrically striking work" THE SUNDAY TIMES "An immediate pleasure comes from the unity between dance, music and design, which speak with the same clear voice" THE SUNDAY TIMES. The Devil: Gary Lambert, The Soldier: Glenn Wilkinson, The Princess: Amanda Britton. Rambert Dance Company with The Mercury Ensemble, Conductor Roger Heaton.
This summer, MUBI is excited to host a new series dedicated to the best of contemporary Brazilian cinema. Filmmaking in Brazil has undergone many disparate phases, from the French New Wave influenced Cinema Novo—a movement for whom film aesthetics were a political act—to the São Paulo-born underground cinemas of the late 1960s, and all the way through to more recent (Oscar favorites!) Central Station and City of God. In the wake of the country’s modern-day political turmoil, Brazil’s filmmakers have recently been producing strikingly poignant, urgent cinema. With the aim of reflecting the eclectic nature of this recent upsurge, our selection embraces both the world of fiction and of documentary, from up-and-coming voices as well as established masters. Whether through the hypnotic clash between the indigenous and urbanized world as portrayed in The Dead and the Others, the genre-twisting nature of Good Manners, or Landless’ intimate observations of local political activism, these are all works that demonstrate how bold and tactful world cinema can be, remaining conscious of its own past yet still forward-looking.